In

5 NAČINA DA I DALJE OSTANETE FOKUSIRANI NA UČENJE ( IAKO SE BLIŽI KRAJ )


Da, april je, da, jun samo što nije, da, novi talas testova,prijemnih,završnih samo što nije udario... A vama je i više nego dosta učenja i bespotrebnog stresiranja...

I taman kad je i proleće krenulo logično da će se i vaše misli promeniti i da će vam više primamljivije zvučati odlazak u park ili negde sa društvom nego 3 sata učenja fizike... Znam...
Alii jendostavno imajte na umu da ako se na kraju ne potrudite uzalud vam je sav trud od ranije... I zato ako ne želite da blejite u avgustu u učionice iz hemije mislim da je krajnje vreme da se malo stolica zapali hehe :) 

Paa prvo, motivacija je krajnji ključ... Zato nju neću ni nabrajati :) 

NEMAŠ MOTIVACIJE?
Zašto onda i čitaš ovo ? 

.............................................................................................

1. SMISLITE SVOJ RITUAL PRE UČENJA


( ne ovaj ritual )

Kad kažem ritual mislim na neku rutinu koju ćete vremenom usvojiti... Iskreno ne mislim da je ovo ključ uspeha ali zagarantovano ima učinka :) Na primer ja pre učenja spremim šta ću učiti,( kako originalno.. ) raspremim sto, pustim zvuke kiše ( na yt možete pronaći EPIC RAIN THUNDER i zapanjićete se koliko vam se koncetracija podigne ) ili jendostavno neki hardstyle EDM jer to mi popravi dan i samim tim i poveća motivaciju i koncetraciju :))))))))) I naravno šolja kafe ili bilo koji napitak jer se osećam tako poslovnom i zauzetom osobom... ( not creepy at all... ) I to je uglavnom to... Bez tih stvari ne mogu ni da zamislim početak učenja .
E sad, svako bi trebao da smisli svoju rutinu... Ona bi trebala da se sastoji od nekih stvari koje vas lično opuštaju ili podižu vam koncetraciju a to je najvažnije... 
I daaa, ne treba da učenje doživljavate kao neku vrstu mučenja, što pre prihvatite činjenicu da će vam znanje trebati - to bolje :) 


2. PAUZE


Ne mislim na pauze tipa učite 15 minuta i odete posle napolje i sretnete prijatelja i odete na kafu, onda skontate da ima neka žurka tu u kraju i onda odete i dođete kući olešeni, ni ne znate koji je dan, a ne da treba da naučite istoriju... 

Kao što rekoh... NE TE PAUZE... Koliko god primamljive bile hehe

Mislim na pauze posle svakih otprilike sat vremena...(takođe je poznata i ona tehnika pauza na svakih 25 minuta - probajte je pa uradite kako vam više odgovara )  I te pauze ne bi trebale da traju više od 15 minuta !
One služe samo za jedan razlog - kako bi se mozak odmorio i kako bi ' zapisao ' negde u sebi sve informacije koje ste uneli.,.. Ako biste konstantno unosili informacije bez pauza mozak će ih ili izmešati ili naučiti sve kao jednu celinu >>> učenje NAPAMET. 
Što su naravno loše strane koje treba izbeći :) A ključ za njihov zaobilazak je upravo ta pauza od 15 min... Vi sami odaberite na šta ćete potrošiti tih 15 min :)


3. MAPE UMA


90% stvari koje učim, učim na ovaj način *-*
Ovu tehniku su čak i naučnici dokazali kao najprimenljiviju jer se za ovo koriste obe strane mozga što dovodi do savršene složnosti i ovim naučite lakše a i trenirate mozak :)
Mislim da svi znate kako se one prave i sad znate i čemu služe :)
Penta je da iz gradiva izvučete najvažnije stvari i da ih predstavite na neki kreativan način :)

NIKADA NE SMETE POČETI SA MAPOM UMA - ONA DOLAZI TEK KADA VEĆ DELIMIČNO ZNATE GRADIVO KOJE RADITE 

I tu bi trebale da se izdvoje samo najvažnije stvari a ne da pišete čitavu građu ćelijske membrane i da sve to shvatate kao bitno.... Što nas dovodi do BONUSA >>> morate savladati tehniku prepoznavanja šta je u tekstu bitno a šta ne... 

Mape uma koristim za skoro sve predmete ( pošto imam izraženo jako dobro fotografsko pamćenje ) i uvek pored teksta dočaram i neku sliku ili crtež koji će me automatski podsetiti na celo gradivo .. Pa na primer, kada sam učila podelu oblaka iz geografije nacrtala sam mali crtež koji prikazuje jedno brdu i sve tipove oblaka na nebu i kad vidim taj crtež setim se i podele i osobina i svega... Takođe ovo možete koristit za bilo šta... Kada učite ratove pa na primer imate frku oko pamćenja godina - smislite priču za svaki broj ( da, i ovo radim ) neka svaki broj predstavi nešto za vas, na primer 4 kao jedro od broda i sad na to jedro nadovezujete neku priču... Poenta je da za svaki broj smislite nešto na osnovu njihov izgleda.. 4 je jedro jer izgleda tako >>> 4 4 4  480 - jedro ( 4 )  je začarala zmija ( 8 ) i nju su na kraju gusari zapalili u vatrenom krugu ( 0 )    - ( malo glupo ali primera radi hahah )


4. NE BUDI KAMPANJAC 


OVO JE DRAGANA ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ), DRAGANA IMA  SLEDEĆEG ČETVRTKA KONTROLNI IZ MATEMATIKE, LATINSKOG, FIZIKE I ODGOVORANJE IZ BIOLOGIJE. DRAGANA ĆE POČETI SA UČENJEM U SREDU UVEČE - NEMOJ BITI KAO DRAGANA... 

Zašto najveći kampanjač priča o tome kako to ne treba biti? Jer je najveći kampanjac svestan toga i ne želi to da bude ali osoba unutar kampanjca to hoće i kraj.
 Mislim ok je ako se ponekad uči noć pred kontorlni ( ponekad hehe ) ali sad baš svaki put... Nije ni efikasno a no zdravo :)

Zato je bitno da se organizuje vreme i raspored... Evo na primer ja ću pokušati OD SUTRA da rasporedim predmete za sledeću nedelju i svaki dan naučim po nešto ( videćemo, samoj sebi se smejem ali 'ajde )
Fazon je da uvek naučim noć pre kontrolni i uvek ( skoro ) dobijem 5 ... I to mi je onda motivacija da tako nastavim, ali svejedno pokušaću da se rešim te loše navike... Ako je i vi posedujete takođe, mislim da je krajnje vreme a i najbolje vreme da se zajedno udružimo i pobedimo ! 
#unitedkampanjci  !!!! 

A ako niste, NEMOJTE NI BITI  i budite srećni što ne posedujete tu lošu osobinu ! 

Jer svaki teški, okoreli, nepopravljivi kampanjac ne zna šta znači 


5. DOSTA SNA


Da, san je i više nego ključni faktor... 
Vašem organizmu pa i samim tim i mozgu je san potreban... Da ne smaram sa posledicama gubitka REM faze sna i anatomskoj građi mozga i ispuštanju hormona tokom sna... Misilim da nikoga ne zanima osim poremećenih psihopata koji nemaju pametnijih stvari u životu da rade  ( kao ja... ) , glavna poenta je>>> vašem organizmu je potrebno tih 8 sati !
Kao što mu je potrebno 2l vode svakog dana, neki mu to daju, neki ne... To ne dovodi do nekih jasnih posledica odmah ali vremenom može dovesti do problema - ista situacija i sa snom.. Samo što nedostatak pomenutog dovodi i do podočnjaka, a realno kome oni trebaju još ?
Zato umesto što se drogirate sa  4256 šoljica kafe ( ĆAAAOO DRAGANAAA, KAKO SI, ŠTA IMA NOVO )  odlučite se da rnaije krenete sa svim obavezama kako biste mogli da se odmorni probudite i da biste bili spremni za celu listu obaveza koju dan donosi :) 
Zatoo obećajte sebi da ćete učiniti to, ako ne za sebe onda za osiguranu ocenu i efikasnije pamćenje... Da, zapravo ako posle učenja dosta spavate ( 8  sati ) vaš mozak će 1/8 tog vremena provesti sakupljajući informacije koje su u toku dana unete i skladištiti ih negde i kada se probudite 99% ćete se sećati svega ( onaj 1% je rezervisan za one koji su sve naučili napamet - ALI BAŠ SVE - ne za samo par sitnica koje ne možete razumeti pa vam samo ta opcija ostaje ) 









. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Mislim da sam završila svoj posao ovde hehe :)

Related Articles

26 comments:

  1. Tokom ovih proljetnih praznika definitivno ću se više od svega fokusirati na učenje i samo učenje, i mislim da će mi pomoći tvoji savjeti :) Super post!
    Novi post na mom blogu -> This Is My Life

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam zapravo prvi put u 7 godina školovanja, sasvim opuštena što se tiče kraja godine. Ne brinem se previše. Na mom blogu pogodila si da sam jako motivirana osoba pa problem sa učenjem nemam (osim kad je u pitanju engleski). Savjeti su odlični, sigurno učinkoviti. Prije sam bila kampanjac i moram reći da je to nešto najgore na svijetu jer si stalno pod stresom. Eh, ali čovjek ući na svojim greškama, pa sam i ja. <3 :)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E baaaš tako :)
      Dragoo mi je što sam pogodilaa hehe :) <3 <3 <3
      Hvalaa tii <3 <3 <3

      Избриши
  3. Zaista odličan post. Slažem se sa savjetima, ali zapravo koliko god ja svjesna bila svojih grešaka, ja i dalje nastavljam tako; kampanjac sam. I kad shvatim da za sedam dana proljetnog raspusta ja knjigu u ruke nisam uzela, obuzme me takav stres. Odlično napisan post, pomoćiće mi♥

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  4. Odlični saveti, siguran sam da će mi biti korisni :)

    thepeachesandtea.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  5. Ja i dalje pokušavam svoje ocjene održavati onakvim kakve i jesu, pokušavam što više učiti, a tu su i neizbježni testovi koji se bliže, tako da će mi ovaj post biti jako koristan

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
  6. Great post dear

    Would you like follow each other? :)
    http://theloth.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Super post draga ,sve mi se svidja,super slike ,bas se sve vidi.Takoder svidja mi se cjelokupan blog i nacin na koji pises postove.
    Ako zelis svrati i pogledaj novi post i zaprati moj blog draga,puno bi mi znacilo.Veliki pozdrav od Belle

    ОдговориИзбриши
  8. Ovaj post je zaista jedan od najkorisnijih koje sam pročitala u poslednje vreme. Moraću da ga sačuvak u bookmarks i detaljno razradim svaki putpre učenja :) Jesam 5.00 ali ne učim, i ni Bog me ne može naterati :D Jedino se nekad udostojim da naučim istoriju, jer tu sve bubam napamet. Mislim, može li se istorija drugačije učiti? Možda, kod drugog nastavnika. Kod našeg ako ne znaš sve kako on to kaže nema ti spasa.... Sve usvemu, hvala za ovaj post. Pratim tvoj blog. :)

    anasbloggerlife.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvalaaaa tii puunoooo, jako mi znači <3 <3 <3 <3

      Избриши
  9. Super post, pogledaj moj blog ako želiš.😊

    ОдговориИзбриши
  10. Odlicni saveti :D

    Ako zelis zaprati me, ostavi komentar i uzvraticu ^^ <3
    www.infashionchains.com

    ОдговориИзбриши
  11. Divan post draga <3

    Pogledaj moj blog . Pišem o beauty,lifesyle i fashion temama . Nadam se da će ti se svidjeti !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  12. http://karlastoriesdiary.blogspot.com follow her she will follow back

    ОдговориИзбриши
  13. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши

Thanks for stopping by ❤✌

Омогућава Blogger.